Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Zonguldak’ta 3 bin 163 tüketici şikayeti damga vurdu

Ticaret İl Müdürü İsmail Maden, 2025 yılının ilk sekiz ayında 3.163 adet şikâyet başvurusu yapıldığını açıkladı.

Ticaret İl Müdürü İsmail

Ticaret İl Müdürü İsmail Maden, 2025 yılının ilk sekiz ayında 3.163 adet şikâyet başvurusu yapıldığını açıkladı.

İl müdürü İsmail Maden yaptığı açıklamada, “2024 yılında tüketici hakem heyeti başkanlığımızca 4.719 tüketici şikâyeti yapılmıştır. Yapılan şikayetlerin parasal değeri 46.846.253 TL olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde Başkanlığımızca 4.723 adet şikâyet karara bağlanmıştır. Bunların 2.600’ü tüketicinin lehine sonuçlanmıştır. Böylece verilen kararların % 59’u tüketici lehine sonuçlanmıştır.
Tüketicilerimizin 2024 yılında en yoğun şikayetleri 2.133 adet şikayet ile ayıplı mallardan oldu. Bunu 936 adet ile ayıplı hizmetler takip etti.

YÜZDE 57’ U TÜKETİCİ LEHİNE

2024 yılının ilk sekiz ayında Tüketici Hakem Heyetimiz 8 toplantı gerçekleştirilmiştir. Bu toplantılarda 3.126 dosya karara bağlanmış 1.694 tüketici lehinde 1.341 tüketici aleyhinde 91 dosya görevsizlik ile sonuçlanmıştır. Böylece Tüketici Hakem Heyetimize yapılan başvuruların % 57’si tüketici lehine % 43 tüketici aleyhine karar verilmiştir.

TÜKETİCİLERİN MASRAFI YOK

Şikâyetler şahsen İl Müdürlüğümüze gelerek yapılabileceği gibi İlçelerde Kaymakamlıklarımıza gidilerek yapılabilecektir. Ayrıca e-devlet şifresi ile de başvurular kabul edilmektedir.

Tüketicilerimiz şikâyetlerini hiç bir bedel ödemeden gerçekleştirebilmektedir. Şikâyetinin sonunda haksız dahi bulunsalar herhangi bir cezai yaptırım ya da bedel ödemek zorunda kalmayacaklardır. Bu nedenle tüketicilerimizi haklarını arama noktasında daha hassas davranmaya davet ediyorum.” ifadelerini kullandı.