Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Çetin Bozkurt’un ev hapsi kaldırıldı

Devrek Belediyesi’nde “usulsüzlük” iddialarıyla açılan ve kamuoyunun yakından takip ettiği davanın ilk duruşması Zonguldak 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Aralarında eski Belediye Başkanı Çetin Bozkurt’un da bulunduğu 30 sanık hakim karşısına çıktı.

Devrek Belediyesi’nde “usulsüzlük” iddialarıyla açılan ve kamuoyunun yakından takip ettiği

Devrek Belediyesi’nde “usulsüzlük” iddialarıyla açılan ve kamuoyunun yakından takip ettiği davanın ilk duruşması Zonguldak 2. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Aralarında eski Belediye Başkanı Çetin Bozkurt’un da bulunduğu 30 sanık hakim karşısına çıktı.

Mahkeme heyeti, Çetin Bozkurt hakkında uygulanan elektronik kelepçe ve ev hapsi tedbirini kaldırarak adli kontrol şartlarının devamına hükmetti. Tutuklu sanık Tuncay Ulupınar’ın ise tutukluluk halinin sürmesine karar verildi.
Duruşma, 3 Temmuz 2026 tarihine ertelendi.

ÇETİN BOZKURT: SUÇSUZUM, İHALE SÜRECİ KAMU YARARINA YÜRÜTÜLDÜ
Savunmasında hakkındaki suçlamaları reddeden eski Belediye Başkanı Çetin Bozkurt, ihale süreçlerinin kamu hizmeti gereği hızlandırıldığını belirtti.
Bozkurt, “İhaleye çıkın dedim, bir an önce işlem yapılsın dedim. Seçim dönemi yaklaşıyordu, 16 Temmuz Meydanı’nın yetişmesi gerekiyordu. Eksiklikler tespit edilerek ihaleye çıkıldı” ifadelerini kullandı.
Kendisine yöneltilen irtikap ve ortak mülkiyet suçlamalarını kabul etmeyen Bozkurt, müteahhit Satılmış Bilir ile ilgili iddialara da değinerek, “Onu tanımaz olsaydım keşke. Müşteki olmam gerekirken sanık oldum” dedi.
Bozkurt ayrıca, “Benim adıma düzenlenmiş hiçbir evrak yok. İki kez sözleşme yaptım. Suçsuzum” diye konuştu.

SAVUNMA TARAFINDAN BERAAT TALEBİ
Çetin Bozkurt’un avukatı ise müvekkiline yöneltilen suçlamaların dayanaksız olduğunu savundu.
Savunmada, “Zimmet ve evrakta sahtecilik iddiaları yerinde değildir. İhaleye komisyon seviyesinde dahi müdahale yoktur. Suç unsuru oluşmamıştır. İrtikap suçu da bulunmamaktadır” denilerek beraat talep edildi.
Ayrıca Bozkurt hakkında uygulanan adli kontrol ve ev hapsi kararlarının kaldırılması istendi.

ŞİŞLİ BELEDİYESİ SORUSUNA NET YANIT
Duruşmada yöneltilen “Şişli Belediyesi ile kardeş belediye protokolü imzalandı mı?” sorusuna Çetin Bozkurt, “Hayır” yanıtını verdi.

TUNCAY ULUPINAR: SUÇLAMALARI KABUL ETTİ, DRAMATİK AÇIKLAMALAR YAPTI
Tutuklu sanık Tuncay Ulupınar ise duruşmadaki savunmasında dikkat çeken ifadeler kullandı. Ulupınar, bazı suçlamaları kabul ettiğini belirterek kişisel yaşamına ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Ulupınar, “Sabah 08.00’de alkol almaya başlıyordum, gün boyu devam ediyordu. Hata yapmaya başladım. Maddi sıkıntılar yaşadım” dedi.
Belediye içindeki süreçlere de değinen Ulupınar, “Bana mesai yazdırıyorlardı. 77 eylemin işleyişi bu şekildeydi. Kurumsal denetim mekanizmasında zaafiyet vardı” ifadelerini kullandı.

HAYATIMIN EN ZOR DÖNEMİNDEYDİM
Savunmasının devamında psikolojik çöküş yaşadığını anlatan Ulupınar, “Hayatımı sonlandırma aşamasına gelmiştim. Cezaevinde alkolü bıraktım. Artık ben ben değildim” dedi.
Ulupınar ayrıca, “İddianameyi bile okumadım. Ben suçluyum. Adli kontrol istiyorum” diyerek mahkemeden talepte bulundu.

DURUŞMA 3 TEMMUZ’A ERTELENDİ
Tarafların beyanlarının ardından mahkeme heyeti, davanın 3 Temmuz 2026 tarihine ertelenmesine karar verdi.
Duruşma sonrası Çetin Bozkurt’un karardan memnuniyet duyduğu ve sürecin adil şekilde ilerleyeceğine inandığını ifade ettiği öğrenildi.